Hemvärnshelg

Sen förra onsdagen har jag jobbat åt hemvärnet/bedrivit hemvärnstjänst...

Lite maskinmeck under övningen...
Första dagen körde jag Attachéer som besökt Känsö... andra dagen inventerade jag en massa stridsbåtar. tredje dagen började hemvärnsövningen, vi körde runt och bedrev nån form av hemvärnstjänst...men i synnerhet väntade vi in alla hemvärnssoldater. Fjärde dagen var vi säkerhetsbåt fram till halv två, sen var vi transportörer av saker. När vi skulle ut och övningsnavva under en 2-timmarlucka så fick vi syn på ett fartyg med motorhaveri, som vi bogserade in till land. Vi fortsatte att övningsnavva efter alla transporter... kom tebax halv ett på natten.
Dag fem var vi säkerhetsbåt igen, men var först med i en "våldsam" landstigning. Efter detta var det bara transport av soldater tebax till Örlogshamnen i Gbg och sen vård av båtar...

Dogge, min co-pilot, vi hade intressanta samtal om läkekonsten och träning.... (i bakgrunden syns båten som vi bogserade)

Bryngelsson imponerade stort när jag undrade om han kunde tänka sig att bära hemvärnsbaskern isället för amfibiebaskern, mot att han fick min mat...!?han tog min mat och min basker...hatten av för den gesten ;)

Jag hängde hos AG på kvällen, och åt kebabpizza. Innan ja la mig han jag leverera Erik As present som jag lovat honom sen typ 5 år tebax. Han var dock i London så jag lämnade den i hans brevlåda.
Dagen efter detta så hängde jag i stan... åt en till kebabpizza och avslutade dagen hos Eberth. Vi drack öl och lyssnade på musik med "djup" i, enl. honom själv...

It all sound the same for me





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0