Cykelsemester

Jag och Eberth på Festivalområdet
Jag och Eberth på Festivalområdet

Hos Cilla och Lydia
I Karlskrona Hos Cilla och Lydia

Resdag 1,
Resdag 1 på LilleGård, "vi tar d piano" säger Eberth, vilket innebär att vi ska ta d lungt...desvärre blev d inte alltid så när vi cyklade tillsammans eftersom vi delvis hetsade varandra...


ResDag1: Alingsås- Växjö. (väg 27)
Det var en transportsträcka. Jag hade för redan 7-8 år sedan redan avlagt sträckan. Beräknad maxtid 12 timmar, nu tog d typ 10. Väl framme mötte jag Eberth vid rondellen. Jag köpte 4 liter mjölk. Sen drog vi till Lille gård. Öla och sov.
ResDag2: Växjö- Karlskrona (väg 122)
Drog en kortis på stan innan vi åkte till Cilla. När hon kommit hem från jobbet åt vi afrikansk mat. Som Lydia lagat.
ResDag3 Karlskrona-Emmaboda (väg 28)
Välframme så ville Eberth dra till systemet. jag köpte mjölk. Sen drog vi till festivalområdet, placerade vi tältet på ett lämpligt ställe och bekantade oss med grannarna.
Festivaldag1: vi drog till en sjö och badade, iom att d regnade va vi ensamma. Sen åt vi på pizzeria och därefter drog vi tebax till festivalområdet, minglade och lyssnade på musik.
Festivaldag2: vi drog till en sjö och badade, iom att d regnade lite va vi nästan ensamma. Sen åt vi på pizzeria och därefter drog vi tebax till festivalområdet, minglade och lyssnade på musik.
Festivaldag3: vi drog till en sjö och badade, iom att d inte regnade va vi inte ensamma. Sen åt vi på pizzeria och därefter drog vi tebax till festivalområdet, minglade och lyssnade på musik.
Resdag4 Emmaboda-Göteborg (väg 25+27+156)
Ca 33 mil. rastade nån timme i gislaved, Eberth fick punka strax före Tranemo. Vi fick cykla en omvåg i slutet pga väg 40 inte hade nån parallell ersättningsväg, vi va framme i Gbg vid 01 (dagen efter) (startade kl 09.10)
Resdag5 Göteborg-Alingsås
Min favoritcykelsträcka, alla kategorier...har nog cyklat den över 200 gånger och gått den några gånger...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0